Konferencje i szkolenia - Bieżąca aktywność szkoleniowa
Bieżące szkolenia ? terminy wyznaczane na zamówienie:
Cele:
- Rozwijanie u ucznia umiejętności myślenia i działania poza schematem
- Uwrażliwienie ucznia na otaczający świat - korelacja własnego potencjału twórczego z potencjałem innych
- Doskonalenie kompetencji nauczyciela w zakresie nauczania twórczego rozwiązywania problemów i traktowania porażek w szkole jako szansy na rozwój
- Nabywanie nowych umiejętności współpracy z uczniem poprzez podmiotowe metody kształcenia
- Praca z uczniem nad świadomością emocji, wyborów i wartości
Liczba godzin: 12
Cele:
- Zapoznanie nauczycieli z formami pracy rozwijającymi twórczy potencjał wychowanka
- Przygotowanie do prowadzenia "twórczych lekcji"
Liczba godzin: 12
Cele:
- Rozwijanie umiejętności autoprezentacji
- Rola autoprezentacji w budowaniu autorytetu
- Komunikacja werbalna i niewerbalna w zawodzie nauczyciela
- Autoprezentacja a odbiór w różnych grupach wiekowych
Liczba godzin: 12
Cele:
- Teoria M. Rosenberga jako rozwiązanie problemów komunikacyjnych w zespole klasowym
- Praktyczne wykorzystanie metody "Porozumienie bez przemocy"
- Rozwój umiejętności komunikacyjnych
Liczba godzin: 12
Cele:
- Doskonalenie u ucznia umiejętności efektywnego komunikowania się w szkole
- Rozwój świadomości własnych zachowań i emocji w sytuacji nawiązywania kontaktu
z uczniem
- Rozwijanie w sobie i uczniu postawy otwartej i dialogicznej, sprzyjającej wzajemnej współpracy
- Uświadomienie sobie własnego stylu prowadzenia rozmowy pedagogicznej.
- Poznanie metod zarządzania zespołem klasowym z nastawieniem na kontakt
i współpracę
Liczba godzin: 12
Cele:
- Doskonalenie umiejętności wykorzystania ćwiczeń, gier i zabaw dydaktycznych
w zakresie integracji grupy, rozwijania kreatywności, budowania poczucia własnej wartości.
- Przełamanie oporu ucznia do zajęć szkolnych poprzez innowacyjne metody nauczania
- Poznanie zasad i efektów nauczania metodą projektową
- Zwiększenie udziału ucznia w życiu szkolnym (aktywność pozalekcyjna)
Liczba godzin: 12
Cele:
- Uświadomienie uczniom, czym jest konflikt i jak można twórczo wykorzystać go do własnego rozwoju
- Pokazanie uczniom różnych metod rozwiązywania konfliktów i dyskusja nad ich skutecznością w sytuacjach szkolnych
- Rozwijanie kompetencji pozwalających na skuteczne rozwiązywanie konfliktów
w klasie oraz w kontakcie z rodzicami
- Doskonalenie umiejętności prowadzenia mediacji i negocjacji szkolnych
Liczba godzin: 12
Cele:
- Doskonalenie umiejętności tworzenia i utrzymywania dobrych relacji z uczniem oraz przekazywania mu informacji zwrotnych o postępach w nauce
- Motywowanie ucznia do rozwoju osobistego i w zakresie przedmiotów wynikających z programu nauczania
- Uświadomienie uczniom wartości zdobywanej przez nich wiedzy i pokazanie, jak umiejętności zdobyte w szkole wykorzystywać w życiu codziennym
- Rozwijanie kompetencji nauczyciela w zakresie doradztwa zawodowego poprzez aktywizujące metody pracy z uczniem - twórczy projekt własnego rozwoju
Liczba godzin: 12
Cele:
- Zapoznanie z metodami prowadzenia atrakcyjnych zajęć z dziećmi z wykorzystaniem urozmaiconych technik plastycznych oraz niekonwencjonalnych materiałów
Liczba godzin: 12
Cele:
- Prezentacja przykładów prac artystów pracujących z materiałami wtórnymi
- Zapoznanie z technikami plastycznymi wykorzystującymi surowce wtórne
- Projektowanie własnych tematów do realizacji z dziećmi z wykorzystaniem materiałów nieorganicznych
Liczba godzin: 12
Cele:
- Projektowanie zajęć sprzyjających pobudzaniu i kształtowaniu wyobraźni
Liczba godzin: 12
Cele:
- Techniki i narzędzia organizacji czasu pracy
- Ustalanie priorytetów jako metoda zarządzania czasem
- Praktyczne wykorzystanie umiejętności zarządzania sobą w czasie
Liczba godzin: 12
Cele:
- Metody i techniki zarządzania czasem dla poszczególnych grup wiekowych
- Wyznaczanie celów jako narzędzie osiągania rezultatów
- Lekcja jako ćwiczenie umiejętności zarządzania czasem
Liczba godzin: 12
Cele:
- Rozwijanie umiejętności budowania poczucia własnej wartości u ucznia
- Metody i techniki rozwijania samoświadomości
- Projektowanie ćwiczeń w oparciu o konkretne przykłady
Liczba godzin: 12
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat stresu i radzenia sobie z nim
- Rozwijanie sposobów przeciwdziałania nadmiernemu stresowi
- Poznanie metod radzenia sobie z negatywnymi skutkami stresu w celu osiągania stanu równowagi emocjonalnej
- Rozpoznanie swojego indywidualnego sposobu reagowania na sytuacje trudne oraz zwiększanie elastyczności zachowań w celu podniesienia tolerancji na stres
- Doskonalenie umiejętności wpływania na siebie samego ? kierowanie własnymi myślami i emocjami
- Poznanie przykładowych technik pracy z ciałem w temacie koncentracji, relaksu i świadomości ciała
- Poznanie jednej z konsekwencji długotrwałego stresu ? wypalenia zawodowego
- Poznanie metod zapobiegania wypaleniu zawodowemu
- Poznanie metod radzenia sobie z syndromem wypalenia zawodowego
Liczba godzin: 12
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat stresu i radzenia sobie z nim
- Rozwijanie sposobów przeciwdziałania nadmiernemu stresowi
- Poznanie metod radzenia sobie z negatywnymi skutkami stresu w celu osiągania stanu równowagi emocjonalnej
- Rozpoznanie swojego indywidualnego sposobu reagowania na sytuacje trudne oraz zwiększanie elastyczności zachowań w celu podniesienia tolerancji na stres
- Doskonalenie umiejętności wpływania na siebie samego - kierowanie własnymi myślami i emocjami
- Poznanie różnych technik pracy z ciałem w temacie koncentracji, relaksu i świadomości ciała
Liczba godzin: 12
Cele:
- Poszerzenie wiedzy na temat stresu i radzenia sobie z nim, ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji stresowych wynikających z procesu grupowego, mających miejsce w klasie szkolnej
- Rozwijanie sposobów przeciwdziałania nadmiernemu stresowi w grupie
- Poznanie metod radzenia sobie z negatywnymi skutkami stresu w celu osiągania stanu równowagi emocjonalnej
- Poznanie różnych technik pracy z ciałem w temacie koncentracji, relaksu i świadomości ciała
Liczba godzin: 12
Cele:
- Nabycie umiejętności diagnozowania sytuacji wychowawczej
- Poznanie różnych metod interwencji wychowawczej
- Projektowanie rozwiązań dla sytuacji wyjątkowych
- Wsparcie psychologiczne dla nauczycieli
Liczba godzin: 12
Cele:
- Nabycie umiejętności motywowania rodziców do współpracy
- Teoretyczne podstawy prawidłowych relacji rodzinnych i ich konsekwencji dla ucznia i jego funkcjonowania szkolnego
- Praktyczne metody rozwijania relacji
Liczba godzin: 12
Cele:
- Rozwijanie kompetencji w zakresie funkcjonowania klasy jako grupy
- Rodzaje trudności wynikające z procesu grupowego
- Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z trudnościami wynikającymi z procesu grupowego w klasie szkolnej
- Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i rozwijania konfliktów klasowych
Liczba godzin: 12
Cele:
- Poznanie własnych zasobów komunikacyjnych
- Doskonalenie umiejętności efektywnego komunikowania się (w szkole)
- Budowanie zespołu i klimatu klasowego
- Wypracowanie zasad efektywnej komunikacji i współpracy z rodzicami
Liczba godzin: 12
Cele:
- Rozwijanie umiejętności budowania zespołu i klimatu klasowego
- Rozwijanie umiejętności budowania pozytywnych relacji w klasie
- Rozwijanie umiejętności dostrzegania konfliktów w klasie
- Rozwijanie umiejętności rozwiązywania konfliktów w klasie
Liczba godzin: 12
Cele:
- Planowanie kariery zawodowej nauczyciela, wychowawcy, pedagoga, terapeuty
- Możliwości i formy wejścia na oświatowy rynek pracy
- Tworzenie dokumentów aplikacyjnych - CV, list motywacyjny, pedagogiczne portfolio
- Aktywne metody poszukiwania pracy w oświacie, w otoczeniu oświaty i poza nią
- Podnoszenie kwalifikacji i samodoskonalenie jako forma zwiększania szans na zatrudnienie
- Pierwsze dni w nowej pracy
Liczba godzin: 10
Cele:
- Formalnoprawne i organizacyjne zasady wdrażania innowacji w oświacie.
- Klasyfikacje innowacji oświatowych
- Potrzeby wdrażania innowacji w poszczególnych obszarach edukacji i wychowania
- Diagnoza zadań statutowych placówek i instytucji oraz potrzeb ich podopiecznych, uczniów
lub wychowanków jako punkt wyjścia przy opracowywaniu innowacji
Liczba godzin: 10
Cele:
- Metodyka tworzenia projektów edukacyjnych, artystycznych, wychowawczych i organizacyjnych
- Planowanie działań z zakresu Public Relations w placówkach oświatowych
- Opracowywanie przez uczestników autorskich projektów edukacyjnych, artystycznych, wychowawczych lub organizacyjnych dostosowanych do uczestników grupy docelowej
Liczba godzin: 10
Cele:
- Cechy oraz funkcje ilustracji literackiej i dydaktycznej
- Techniki ilustracyjne stosowane w literaturze i czasopismach dziecięcych
- Typy i formy ilustracji dydaktycznych wspomagających proces edukacji i wychowania
- Metodyka pracy z wykorzystaniem ilustracji dydaktycznych, kształtującymi poszczególne umiejętności i dyspozycje dziecka, takie jak: mówienie, czytanie, pisanie, liczenie, wyobraźnia, wyobraźnia przestrzenna, sprawność manualna, koordynacja wzrokowo-ruchowa, twórcze myślenie i działanie oraz skorelowanie powyższych dyspozycji z rozwojem poznawczym, społecznym, kulturalnym, estetycznym i emocjonalnym
- Zasady formułowania pytań do ilustracji
- Formy twórczej aktywności ilustracyjnej dziecka
- Źródła ilustracji dydaktycznych oraz materiały do ich samodzielnego opracowywania
Liczba godzin: 20
Cele:
- Psychologiczne mechanizmy twórczego myślenia i działania
- Rola ciekawości poznawczej i wyobraźni w rozwoju człowieka
- Organizacja warsztatu pracy kreatywnego nauczyciela
- Rola postawy twórczej w budowaniu autorytetu nauczyciela i wychowawcy
- Kreatywność jako forma przeciwdziałania rutynie i wypaleniu zawodowemu
- Podstawy metodyczne działań twórczych prowadzonych z dziećmi i młodzieżą
- Edukacyjne, wychowawcze, kompensacyjne i terapeutyczne walory twórczości
- Kreatywna ekspresja i jej formy
- Tworzenie własnych projektów edukacyjnych, programów autorskich i publikacji
Liczba godzin: 15
Cele:
- Metodyka doskonalenia warsztatu pisarskiego
- Wybór tematu i treści, czyli co publikować?
- Wybór formy, czyli w jakiej postaci i gdzie publikować?
- Promocja własnej twórczości
Liczba godzin: 10